Alla inlägg under februari 2014

Av ninathequeenofeverything - 27 februari 2014 07:27

Gud jag längtar så mycket efter värmen och solen! Dessutom är jag så himla blek och min hy ser hemsk ut...
Så fort jag får lite sol på den eliminerad prickarna till typ en och det gör sååååå mycket för självkänslan.
Det känns ju väldigt uteslutet att sola solarium nu när man vet riskerna så igår köpte jag en brun utan sol hahaha Jag jobbar mig uppåt :P

Annars då.... Jooo jag har börjat känns bebisens sparkar :):)
Tydligast känner jag dem når jag sitter på kontorsstolen på jobbet!!!
Fy fasen vad mysigt det är :):) Helt fantastiskt....

I helgen ska jag dejta My samt hem till Jessica och träffa Elsa :)
Mysig helg! Härliga vänner är verkligen de bästa på att ladda upp ditt energiförråd!!!!

Lite bilder jag hade på mobilen från i somras <3

Av ninathequeenofeverything - 24 februari 2014 17:13

Idag var vi på besök nr två hos barnmorskan i Norrtälje. Vår söta lilla tant till barnmorska hihi...
Idag va mest en uppföljning på första besöket. Vi fick veta resultatet på alla blodprover och jag har varken HIV eller något annat skit haha *phuuuuu*

Sen lyssnade vi på Viggos hjärta och det lät EXAKT som en galopperande häst...
Allt såg bra ut, allt har varit perfekt hittills! Jag är väldigt väldigt tacksam för det :)

Nästa besök är om en månad, då kommer han vara DUBBELT så stor som han är idag!!! :O Om en månad lixom!!!! Hur stört är inte det....!!!!

Av ninathequeenofeverything - 23 februari 2014 19:26

Visst vår altan ser stökig ut meeeen vi åt lunch där för första gången i år WIHOOOOO

Av ninathequeenofeverything - 21 februari 2014 14:23

Så vad det ÄNTLIGEN DAGS! Jag hade sovit dåligt och hela dagen var som ett nervöst töcken. Jag hade ont i magen och mådde illa på jobbet. Martin kom halv två för att hämta mig och så fort jag såg honom blev jag lugn. Han har den inverkan på mig, han lugnar hela mig genom att bara finnas brevid mig.

Väl där fick vi vänta ett tag på att få komma in. Väl inne i undersökningsrummet blev jag skickat på toa för att kissa hahahaha Jag förstörde tydligen sikten hahaha.

Sen gick hon igenom alla hans kroppsdelar samt orkan. Hon gick också in i hans hjärta och visade de olika kammarna (stavning?). Vi kunde se hur dom skog och det var sjuuukt häftigt!Hon kollade efter brock på navelsträngen och ett annat organ som jag glömt nu hahaha
Hon gick in i hans hjärna och vi fick se de olika delarna.
Sen mätte hon magen, huvudet, benen, ryggraden osv... ALLT såg jättebra ut på vår underbart fina Viggo.

Vi frågade lite försiktigt om man kunde se könet och då letade hon fram en liten snopp hihi Jag och Martin vände oss direkt mot varandra och utbrast: "vi visste det" hahaha
Jag är så fantastiskt tacksam och glad över att han växer som han ska och att allt är på plats :)
Jag vill inget hellre än att bli mamma till en underbart runt och fin liten Viggo...

På bilden nedan ligger han och vinkar. Så fort hon beskrev ngt han gjorde så sa jag automatiskt: åååå vad han är duktig, åååå vad han är fin hahahah Ja Jag är väldigt kär i min bebis :)

Här lixom sträcker han på sig.... Sååååå duktig på det också hihi

Nedan är bilden jag valde att lägga ut på Facebook hahaha
Kände att jag ville göra ngt roligare än bah: här är ultraljudsbilden hahaha
Och visst ser hon exalterad ut över sin lillebror hahahahaha

Av ninathequeenofeverything - 18 februari 2014 07:23

Vilken lite godbit hon är den där Elsa! Söt som socker å med värsta stora kinderna som jag ska ÄTA UPP på söndag hihi
Det känns lite konstigt att se henne "på utsidan" men åh så fantastiskt det här med barnabakande är.... Att det bildas en ny människa av två människor... Jag är så fascinerad!
Att det just nu pågår inuti mig själv är heeeeelt overkligt!

Åh vad vi längtar efter vår bebis ????

Vet inte om jag får lägga upp bilder på henne här men jag har iaf lagt till henne i min kalender!!!!
Hon hamnade på samma födelsedag som Alex Schulman hahahah Honom har jag däremot inte inskriven hahaha

Av ninathequeenofeverything - 17 februari 2014 13:54

Inte så mycket att rapportera egentligen eftersom jag just nu mår toppen!
Tror dock att hormonerna har blivit fler och "vildare" hahaha Gråter lite här och var åt ingenting....
Fortfarande ingenting på spark-hållet *suck*

Har hittat en rolig hemsida där man kan se vilken frukt ens bebis är lika stor som :) Just nu är vår bebis en Mango hahaha

Av ninathequeenofeverything - 17 februari 2014 07:19

Min mamma tycker att jag blogg-bombar hahaha det tycker inte jag så här kommer ett inlägg till :P

I helgen va jag seg, inte bara lite småseg utan så jävla sjukt seeeeeeg! Lördagen segades bort (stackars Martin).
På söndagen sken solen :O för första gången i Februari månad!!!! Då fick jag liiiiite energi hahaha så ut med gris å make i trädgården. Agnes lekte hysteriskt med alla sina trasiga bollar och Martin tvättade sin bil. Jag låtsades typ kratta lite pinnar hahahaha

Sen åkte vi på kalas hemma hos Malin & Niclas. Så mkt mys att träffa min familj igen! Jag fick också presenter hihi svindyr Elisabeth Arden kräm samt supersvala tunikor från Thailand som jag kommer BO i den sista månaden av graviditeten!!!! Tack snälla :):):)
Efter fikat hos Niclas åkte vi hem till mamma och åt pizza! Typ världens godaste :)
Är sketanöjd över min superlyxiga matlåda idag hehe

Av ninathequeenofeverything - 15 februari 2014 09:39

För att få gubbarna på jobbet i rätt stämning bakade jag en suuuupergod morotskaka, den får ett eget inlägg sen ;) Dom vart himla nöjda iaf :)
När Martin va i Halmstad (torsdag-fredag) passade jag på att jobba över och göra klart årsredovisningen... Så nu ligger jag på FETT MYCKET PLUS hehe :)

När Martin kom hem fick jag fina blommor *thihi*
Den åkt vi in till Norrtälje och gick och åt på "Åtellet". Guuuud vilket bra stället! Maten, personalen, akustiken i matsalen hahahaha Allting va bara helt perfekt :)
Vi tog en varsin fördrink, sen åt Martin "mixed grill" och jag en fisksoppa med saffran. Till efterrätt delade vi på en créme brule (stavning??).
Sen åkte vi hem och kollade på Mad Men :) En perfekt datenight! Älskar Martin så mycket att det ibland gör ont!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards