Alla inlägg under maj 2014

Av ninathequeenofeverything - 29 maj 2014 10:33

Hej hej vecka 33 :)
Just nu är det verkligen dagsformen som avgör. Vissa dagar är jag helt DÖD med enorma hormonattacker vilket resulterar i att jag blir heeeelt deprimerad.
Andra dagar (som idag) kan jag städa, tvätta, plocka ur gästrummet, dammsuga osv.... Jag förstår inte riktigt vad det beror på. Är det att han vissa dagar växer mer och därmed tar mer av min energi??

Nu har vi iaf börjat gå hos barnmorskan varannan vecka. Va där i tisdags och hon konstaterade att han har sjunkigt ner en bit nu och ligger med huvudet neråt :)
Jag har känt detta när han hickar, att det kommer där nerifrån i "mensmagen" lixom hahaha Sen har det blivit lättare att andas eftersom han ligger längre ner och trycket på lungorna minskar. Mkt skönt kan jag säga!!!!!
En sak som dock är mindre skön är när han borrar ner huvudet extra långt ner i "mensmagen". Då svider det till och det känns som att jag ska tappa honom hahaha :O särskilt om han gör det när man sitter på toa...

Igår kväll när vi skulle sova hade vi verkligen ett mysigt "moment".
Han sparkar ju mer så det syns på magen och igår när jag låg på rygg så syntes verkligen hans små fossingar. Så jag å Martin turades om att peta lite samtidigt som vi sa "hej hej" sen dröjde det ngn sekund så petade han tillbaka :) Helt fantastiskt!!!! Kändes som om vi kommunicerade med honom för första ggn :):)

Vi va på IKEA i söndags och köpte bl.a underlakan, påslakan, platsad frotté, spjälsängsskydd, små handdukar, badrumsskåp, garderob till hallen mm mm.
Nu är det inte många saker kvar att köpa in... Känns superskönt :)
Jag tycker vi gjort rätt som köpt in lite pö om pö. Istället för att köpa allt på en gång har vi handlat lite varje månad. På det sätter har inte utgiften känts så stor... Sen har vi ju fått så himla mycket av sakerna vilket vi sparat många många tusen på och är evigt tacksamma för :-*

Av ninathequeenofeverything - 24 maj 2014 12:16

Förra helgens.... Klämmer in mammas första dopp också :O

Av ninathequeenofeverything - 21 maj 2014 15:02

Jag skrev faktiskt ett inlägg till vecka 31 men det försvann :(
Lika bra va kanske det eftersom det typ bara innehöll en massa klagande över min frustration över att inte orka med någonting hahaha

Nu är det iaf bara 8 veckor kvar *iiiiiih* MEN det är ju som sagt till beräknat datum. Han kan komma om allt mellan 6-10veckor. Dvs under hela juli månad!

Det innebär ju i sin tur att Martin inte kommer kunna dricka alkohol fr.o.m typ den 4e juli... Å jag tycker faktiskt väldigt synd om honom hahah När det slog oss verkade jag faktiskt tycka mer synd om honom än vad han själv tyckte hahahaha
Själv dricker jag ju väldans sällan men det där halvfulla glaset med rödvin en fredagskväll är himla fint!
Så fort Viggo är ute ska vi fira med sushi och charkbricka :P Dom två sakerna har jag saknat mest...

Annars är jag trött som fan! Tjock som fan! Å såååå oerhört kär i min lilla kille!
Ibland när han sparkar så är det som att han sparkar mig rakt i hjärtat och en ström av kärlek och förälskelse sprider sig i hela kroppen.

Jag sover fortfarande bra men har börjat snarka sååå högt hahaha
Dessutom va maken tvungen att möblera om i sovrummet så min säng hamnade ytterst :) Jag är för tjocka för att sova i ett hörn :P

Av ninathequeenofeverything - 13 maj 2014 16:04

Audionomen blev inställd för 3e gången. Fick en ny tid nästa vecka, hoppas på att få gå då haha
Med all denna tid över sprang jag 1000 ärenden istället. Bl.a Inhandling på granngården av blommor, jordgubbar å lite andra plantor. Ska testa tomater, chili och paprika :)
Dom får dock bo inne ett tag till tills det blir varmare ute...


Ska fixa trappan ngn dag också. Byta ut anti-halk stripsen.


Jaaa å Agnes va ju effektiv som vanligt när det vankas plantering. Hon dödade ALLA plastkrukor hahaha Mördargris!

Av ninathequeenofeverything - 12 maj 2014 08:04

Skrev ju innan att vi fått en uppblåsbar skötbädd av mormor. Med risk för att låta otacksam nu :O så tog jag fram den igår för att testa på tvättmaskinen... Å jag dog fuldöööööden hahahaha
Jag rent utav vägrar ha det så fult när vi ska byta blöjor till förbannelse... Sååååå jag beställde precis den supersöta skötbädden på bilden nedan :) värdig en prins ;)

Förutom bädden ska vi sätta upp ett skåp ovanför på väggen. Till höger om tvättmaskinen kommer en svart avlång tvättkorg att stå. Vi ska även hänga upp krokar på väggen till vänster och sen fästa ngn söt mobil eller liknande som han kan kika på :)

Fuldöden bädden


Den nya bädden jag beställt ;)


Köpte även denna söta Box till våtservetter...
Jaaa i rosa med hjärtan såklart :P


Skåpet från Ikea som vi ska sätta upp. Ska leta efter ngt fint handtag, samt badrumskrokar också. Lär ju hitta det på Ikea i samma veva...

Av ninathequeenofeverything - 11 maj 2014 08:40


Trodde det skulle bli en lugn promenad i societetsparken men det visade sig att det va vårmarknad i Norrtälje :) Älskar den här stan!!
Så Agnes hade såååå kul när hon minglade runt bland alla människor, hundar och nerkissade lyktstolpar.

Efter marknaden fick vi snällt sitta utanför Systembolaget medans husse inhandlade rödvin.


Lite lyxskitning vid ån hahaha "shitting whit a view"


På Tösses va det ju himla viktigt att ha koll på vilka som åt vad, Agnes aka spanargrisen. Själv fick hon smaka sockerbulle och va alldeles sockrig runt nosen hihi


Väl hemma va hon sååååå trööööött! Sov hela kvällen :):)

Av ninathequeenofeverything - 10 maj 2014 11:00

Idag är vår 9-års dag :)
Vi åt lyxarfrukost med frallor, cappuccino och goda pålägg. Martin har åkt in för lite snabbt jobb och jag ligger i soffan och mår illa hahahah
När det går över ska jag och Agnes åka in till Norrtälje och ta ett varv i societetsparken. Sen ska vi möta upp Martin på Tösses konditori för lite fika :)
Ikväll ska vi ut och äta på Åtellet! En kanondag helt enkelt ;)

Av ninathequeenofeverything - 9 maj 2014 07:25

Vi är så otroligt tacksamma för alla saker och kläder vi har fått till bebisen! Så otroligt generöst att jag blir överväldigad <3
Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att vi började bli lite nojjiga över att vi inte hade "allt" ännu... Men jag har kommit fram till att vi har faktiskt bunkrat på bra ändå :P

Detta har vi:

Typ vääääärldens snyggaste barnvagn som är beställd och kommer i slutet på juni. Snälla mamma och Arnfinn köpte den till oss! Vi tog en blå liggdel och grå sittdel, vagnen heter Kronan duo S och chassit funkar med babyskyddet som Martins snälla arbetskollega gett till oss! Iiiiiih längtar så tills den kommer!!!!!


Vi har denna säng från Ikea som jag köpte av Andreas syster för ynka 300kr (inkl madrass). Till den har vi även lakan och påslakan vi fått från mormor samt en supersöt mobil från Karin :D


Som Martin så snyggt visar på bilden har vi fått en Baby Björn bärsele av hans kollega Johanna. Den va nytvättad och doftade underbart av sköljmedel hahahah me liiiike ;P
Tror denna kommer bli väldigt användbar vid hundpromenader av det kortare slaget när man inte orkar ta ut vagnen...


Vi har efter bidrag från mormor köpt detta fina set med babysitter och babygym. Det är vibrator i babysittern vilket ska vara superbra mot oroliga magar :P Den kan även spela en trudelutt hahahaha Säkert sjukt störig musik hahahaha


Förutom det ovan har vi fått en hoppgunga, en badbalja, gosedjur, kläder, filtar, overaller, uppblåsbart skötbord (som vi ska ha på tvättmaskinen), böcker och även mammakläder :)

Det är SÅ roligt med presenter till bebisen!!!!! Älskar det hihihi :):)
TACK ALLA!!!! :-*

Ovido - Quiz & Flashcards