Alla inlägg under februari 2015

Av ninathequeenofeverything - 26 februari 2015 09:20

Va på BVC igår!
Nu väger han 9 kilo och är 70cm lång :)
Han kan motoriskt redan det dom ska kontrollera vid 8 månader. Sådant som att han sitter, rullar runt, använder båda händerna osv.

Han har även börjat åla runt, framförallt bakåt. Han har börjat putta upp rumpan i vädret och kommer upp på knä. Hon förflyttar sig även när han sitter och han har börjat sträcka sig mot saker som är en bit bort. Envis som han är så jobbar han stenhårt för att få tag på dom.
Jag tycker hans tålamod har utvecklats och han blir inte arg direkt någonting inte går utan försöker och kämpar på ett litet tag istället.

Han har hittat sina öron som han sitter och drar i. Han älskar att pussas och tar tag i mitt ansikte och drar det till sig, öppnar munnen och typ dreggelbombar mina kinder. Har jag RIKTIG tur är det mitt nackhåren han får tag i. Det gör så inotta helvetes ont men vafan vill han pussas så står jag ut hahaha

Han har upptäckt att han kan spotta och även att han kan hosta.

Han har kommit på grejjen med gåstolen och har en himla fart, bakåt bara såklart hahaha

Barnmorskan sa även att det är en naturlig övergång han gjort iom att han nu ratar ersättning dagtid. Det blir så om barnen tycker om att äta mat. Å det gör han ju...
Hans rutiner ser nu ut typ såhär:
07 -frukostgröt
Leka, sova
11-lunch, vegetariskt mos
Leka, sova
14-lunch, fiskrätt
Leka, sova
17-middag, kötträtt
Leka, bada, läsa bok
19-20-kvällsgröt
Sova för natten
Ca 03-ersättning i flaska


Älskade unge, vad du förgyller vårt liv. Mamma och pappa älskar dig så otroligt mycket att det knappt finns ord för det.

Av ninathequeenofeverything - 18 februari 2015 20:37

Intensiv dag idag :)
Började kl 06 med att det va morgon. Oftast är det det mellan 06-07...

Klockan 11 befann vi oss på Norrtälje bibliotek, det som ligger brevid kryddan på stan. Där skulle det hållas mammagrupp. Det va bara jag och Johanna som kom. Men det va himla mysigt, vi fick information om lite allt möjligt.
Jag fixade lånekort och passade på att låna tre barnböcker med teckenspråksstöd i.

Efter bibblan gick vi och lunchade, himla mysigt! Planerade in en middagsdejt med karlarna också om två veckor...

Å efter det hade vi tid hos doktorn på Norrtälje sjukhus. Vi skulle kolla Viggos flåsningar men de va enligt doktorn bara ngt han höll på med. Eeeeeeh hypokondriker unge??!! Han har nämligen börjat med en annan grej, han fejk-hostar hahaha alltså han hostar typ två fejkisar och när man svara med två fejkisar så kör han några till hahaha å så håller vi på hahaha
Dock ska vi hålla koll på hans trattbröst och se hur det utvecklas allt eftersom han blir större.

Väl hemma kom ääääntligen den otroligt efterlängtade myspölen!!!!!!
Såååå goooosig!!!!

Av ninathequeenofeverything - 17 februari 2015 10:14

I lördags firade vi Malin som fyllt 25 med MYCKET god smörgåstårta & vanlig tårta woop woop! Därefter mellomys med deltävling nr två.

I söndags firade vi Elsa som blivit 1 med väldigt mycket mindre fika hahaha Känner att jag fikat klar där på lördagen :):)

Tyvärr hade jag varit så pass glömsk att jag missat ta med mig Elsas fördiginslagna paket. Så jag och mamma tog en sväng till toys r us i kungens kurva och köpte nya paket...
Viggo blev superglad för Elsas present och Elsa blev nog glad för sin :)

Jag längtar verkligen till Viggos 1-års kalas :):) ska bli såååå himla roligt att bjuda alla barnen... Tyvärr fyller han när vi är på Öland så vi får fira ordentligt helgen efter *klappar händerna* det kommer bli storslaget :):)

Nu lite foton från helgen, endel stulna och endel tagna själv ;)

Av ninathequeenofeverything - 9 februari 2015 06:18

När din bebis är runt sju månader går den igenom en fas där de skriker hysteriskt när mamma/pappa försvinner. Alltså även om de bara lämnar rummet.... Detta fick jag en glutt av igår hemma hos Karin. Kag skulle bara gå på toa och han blev sååå ledsen. Jag fick värsta chocken hahahaha... Men lite senare sen kunde jag gå ut med Agnes och då hade han varit glad hela tiden sa Karin :)
Så vi får se hur detta utvecklar sig ;P

Just nu längtar jag efter myspölen vi beställde igår. Snordyr men jag har velat ha en sån sen typ jag fick veta att jag va gravid. Karins barn använder den fortfarande (de är 5 & 2 år). De kryper upp och läser å gosar...
När vi va där hoppade alla tre direkt ner i den och jag hällde bara ut lite leksaker så skötte dom sig själva.
Det fick bli en grå! Lite olikt mig som älskar färger men allt annat i leksaksväg är så hysteriskt i färg så jag tänker att det blir en bra balans...

Helgen har för övrigt varit sååååå bra!
Sov hos My i lördags å de bjöd på så god mat att jag dog typ!

Viggo hade en resestol som tog typ noll plats med sig. Han va lite liten å jag dog igen. Men denna gång sötdöden ;)

Av ninathequeenofeverything - 2 februari 2015 10:24

Viggo rör sig mer å mer.
Han har lixom börjat åla dig uppåt när han sover. Vi har ett sketafult spjälsängsskydd från Ikea som är super tunt och lågt. Har kollat efter ett nytt men varit för jävla snål.
Men så igår va det en tjej som annonserade ut ett helt nytt och oöppnat för 300kr, originalpris 500. Hon bodde dessutom i Norrtälje!!!!!
Så nu sover han som en kung :):)

Tyvärr matchar dock inte påslakanen längre hahaha
BILD INNAN:


BILD EFTER:

Av ninathequeenofeverything - 2 februari 2015 10:12

Helgen blev inte alls som planerad :(
Hade så roliga saker men har mått prutt! Idag mår jag bättre och ska på promenad i Norrtälje med en av mammorna. Ikväll ska jag träna spinning :O

När Viggo sitter å leker själv blir mitt mamma-hjärta alldeles varmt. Samtidigt som det går alldeles för snabbt :S

Tyvärr verkar han ha ärvt mitt tålamod haha Det ska gå SNABBT och han är väldigt otålig. Han försöker röra sig framåt men när han bara kommer bakåt blir han skitsur.
Han tröttnar snabbt på leksaker och slänger sig helt orädd mot ngn annan.
Kommer få köpa ngn form av skyddsmössa till honom haha Han är heeeelt orädd!

Han äter mer riktig mat nu och inte bara mos. Favvon är lasagne! Pappas pojke <3


På onsdag ska jag med Agnes och besöka Huvudsta hunddagis. Jag är lite nervös då jag är sjukt kräsen med vart Agnes ska vara. Är orolig att jag ska tycka att det suger haha
Men å andra sidan är det väl bra att ha låga förväntningar då blir man oftare positivt överraskad!

Ovido - Quiz & Flashcards