Alla inlägg under juli 2014

Av ninathequeenofeverything - 24 juli 2014 20:16

Uppdatering från barnmorskan :)
- allt såg bra ut :)
- på måndag ska vi på ultraljud på Odenplan. Då ska dom kolla så han har fostervatten och så att han har det allmänt gött därinne.
- den 30e ringer vi till förlossningen för en tid för igångsättning.
- igångsättningen kommer ske 3e lr 4e augusti. Det är alltså dessa datum jag och Martin räknar ner mot nu :) 10 sketna dagar sen har vi honom hos oss! Längtar!
- hon sa att jag ska vila allt jag kan nu, så det ska jag hahaha Framför fläkten annars döööör jag ;)

Läste att det ska bli svalare på söndag hejja hejja :P

Av ninathequeenofeverything - 24 juli 2014 11:07

Hallååååå bebis komsi komsi!!!
Det är osannolikt varmt ute, just nu hela 30+ I SKUGGAN!!!!! Det är typ 3e / 4e dagen det är så här varmt... Jag ligger som vanligt i soffan framför fläkten, är inte människa just nu.
Mina fötter gör så så ont, hoppas verkligen svullnaden går ner efter förlossningen. Om det nu blir ngn förlossning, är det verkligen en bebis som ska ut???

Idag halv två ska vi vara hos barnmorskan. Jag har inte lämnat hemmet på över en vecka... Ser inte fram emot detta :O

Ljusglimten i detta är min underbara fina man som är såååå duktig på att "ta hand" om mig. Han gör ALLT, blir lite extra kär i honom faktiskt <3


Agnes har det också riktigt jobbigt i värmen! Hon vilar mest och vill inte äta. Som tur är har vi blötfoder som vi droppar på lite extra vatten på och det äter hon :D
När hon verkar väldigt varm som typ efter kissning så kyler vi ner henne med en fuktig handduk! Stackars lilla älsklings gris.



Av ninathequeenofeverything - 22 juli 2014 23:29

Fy faaaaan vad jag mår skit å detta suger verkligen hästballe nu!
- mina fötter är svullna och gör konstant ont. Det spelar ingen roll vad jag gör för de dunkar och värker som om jag gått två dygn i sträck.
- fingrarna är supersvullna och värker. Jag tappar konstant känseln i dom.
- hela kroppen är svullen så jag känner inte ens igen mig själv!
- Jag har ingen ork överhuvudtaget utan ligger bara i soffan.
- jag gråter hela tiden. Jag har gråtit så mkt att mina ögon är helt röda och svullna och svider.
- jag måste gå på toa varannan timme även på natten.

Jag saknar såååå mitt riktiga jag! Den sociala, glada och "piffiga" Nina! Den här versionen suger verkligen.... Snälla bebis kom ut nuuuuuu!!!!!

Av ninathequeenofeverything - 17 juli 2014 21:03

Saker som rör sig i mitt huvud just nu:

- Hur vet jag att det är på gång?
Dum fråga kanske. Har googlat och alla skriver samma sak: Du vet! Så jag väntar på att få veta helt enkelt haha

- Hur smärttålig är jag?
När jag gjorde tittsen va de på kliniken imponerade över att jag va så smärttålig. Å jag är det, i vanliga fall. Är väldigt nyfiken på huruvida set stämmer i detta fall också.

Status annars:
Ja de senaste två dagarna har jag fått ondare och ondare. Det trycker på nedåt och molvärken är värre.
Det känns som att det maler i ljumskarna och nu har det även börjat mala bak mot ryggen. Detta är framförallt när jag sitter.
Jag tycker ju att detta borde vara superbra tecken på att det närmar sig -any day now lixom... Men det vet jag ju inte, eftersom jag inte vet hahahaha

Jag känner iaf på mig att han kommer innan helgen är slut. Men hur många har man inte hört gissa på det å så går de ändå över tiden jävligt länge....
Aja återstår att se. ;)

Av ninathequeenofeverything - 15 juli 2014 07:59

Nu börjat verkligen kroppen förbereda sig. Igår runt åtta hade jag min första förvärk, sen kom det tyvärr inga fler :( Jag blev supertaggad hahaha Martin blev inte det... Han blev snarare supernervös och skulle tala förstånd med magen -att han faktiskt skulle vänta tills fredag så han skulle hinna gå på semester :P

Inatt har jag haft molvärk och hade därför svårt att somna om. Varit vaken sen sex men siktar på att somna en omgång på soffan nu :)
Känner mig konstig, lite illamående samtidigt som jag är hungrig samtidigt som jag är lite avdomnad typ.
Undrar verkligen hur långt det är kvar, den som ändå hade facit ;)

Lite bilder från i söndags när vi va på hundstranden i Gräddö.

Av ninathequeenofeverything - 11 juli 2014 08:03

Besöket hos barnmorskan igår gick bra. Jag har högre järnvärde än sist och lägre blodtryck.
Bebisens hjärtljud lät bra och magen växer som den ska :)

Vi gjorde klart journalen inför förlossningen. Jag sa att jag vill ha epidual och hon frågade om jag ville ha den tidigt eller om jag vill känna lite smärta först och ta den när jag inte orkar mer.... Jag bah eeeeeeh va?? Hahaha varför skulle jag vilja känna smärta först?? Fattade typ inte frågan! Men tydligen är det vanligt!!?? Jag vill iaf ha ryggbedövning tiiiiidigt ;)

Sen skrev hon i att jag är hörselskadad. Det kan tydligen leda till att jag får åka in tidigare än vad jag annars hade fått... Det och det faltum att vi bor 1timmer bort.
Mardrömmen är ju faktiskt att åka in och sen få åka hem. Men jag tror att om man har bra telefonkontakt med förlossningen så hör dom på mig när det är dags...

Om jag fortfarande inte fött när det är vecka 41+0 dvs måndagen den 28e juli så måste vi åka in till Odenplan för ultraljud. Det är jag så jävla osugen på känner jag redan nu...
Dels är det drop in så man vet ju inte hur lång tid man får vänta. Sen är det en bit bort och bara åkandet får mig att känna neeeeej!!!!
Så hoppas hoppas han kommer innan den 28e!!!!!

Av ninathequeenofeverything - 10 juli 2014 10:13

Idag ska vi till barnmorskan!
Första gången jag lämnar hemmet sen i lördags hahaha

Annars lunkar livet på i lugn takt. Äter sover, läser och kollar på TV. Har faktiskt börjat få lite tråkigt men har å andra sidan ingen ork att göra ngt så det är bara att acceptera tråkigheten :P

Är fortfarande inte så nervös! Bara lite ;)

Måste bara slänga in en gammal bild där jag faktiskt tyckte att min mage va superstor hahahah WHAT a joke!!!! :P

Den är från i mars typ....

Ovido - Quiz & Flashcards