Direktlänk till inlägg 11 juli 2014

8 dagar till BF

Av ninathequeenofeverything - 11 juli 2014 08:03

Besöket hos barnmorskan igår gick bra. Jag har högre järnvärde än sist och lägre blodtryck.
Bebisens hjärtljud lät bra och magen växer som den ska :)

Vi gjorde klart journalen inför förlossningen. Jag sa att jag vill ha epidual och hon frågade om jag ville ha den tidigt eller om jag vill känna lite smärta först och ta den när jag inte orkar mer.... Jag bah eeeeeeh va?? Hahaha varför skulle jag vilja känna smärta först?? Fattade typ inte frågan! Men tydligen är det vanligt!!?? Jag vill iaf ha ryggbedövning tiiiiidigt ;)

Sen skrev hon i att jag är hörselskadad. Det kan tydligen leda till att jag får åka in tidigare än vad jag annars hade fått... Det och det faltum att vi bor 1timmer bort.
Mardrömmen är ju faktiskt att åka in och sen få åka hem. Men jag tror att om man har bra telefonkontakt med förlossningen så hör dom på mig när det är dags...

Om jag fortfarande inte fött när det är vecka 41+0 dvs måndagen den 28e juli så måste vi åka in till Odenplan för ultraljud. Det är jag så jävla osugen på känner jag redan nu...
Dels är det drop in så man vet ju inte hur lång tid man får vänta. Sen är det en bit bort och bara åkandet får mig att känna neeeeej!!!!
Så hoppas hoppas han kommer innan den 28e!!!!!

 
 
Lisa

Lisa

15 juli 2014 22:01

Hallååååå, hur kunde jag inte känna till din blogg? Galet! Förlossningen kommer gå så jävla bra, kom ihåg att du är grym. Puss på magen! ;)

http://lisanow.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninathequeenofeverything - 20 augusti 2017 12:41

Martin jobbar till fyra så i vanlig ordning har jag och pojkarna varit på promenad. Lekparken idag blev den med båten, skepp ohoj! Lillebror ville gå mkt! Duktigt kille :) ...

Av ninathequeenofeverything - 26 juni 2016 12:24

Vi tog vårt pick och pack och drog till poolen på landet för att möta upp med Johan och Annika! Jag va lite skeptisk till om Viggo skulle gilla det för badhuset har varit lite sådär! Men han älskade det, särskilt barnpoolen. Tror att han dissar bad...

Av ninathequeenofeverything - 25 juni 2016 20:17

Sillunch på landet! Ängen med dans och jordgubbstårta. Grillning hemma! En härlig dag ?? ...

Av ninathequeenofeverything - 4 juni 2016 06:08

nämen vad brukar ni göra på kvällen? Titta på tv, läsa bok, kanske måla lite? Vi sitter i bilen Hahaha Min son är tokig haha ...

Ovido - Quiz & Flashcards