Alla inlägg under april 2014

Av ninathequeenofeverything - 29 april 2014 13:56

Ja jag missade att skriva om vecka 28 :O Veckorna går så fort nu att jag inte hinner med... Men här kommer iaf en liten uppdatering om hur det står till just nu:
- Jag har tydligen börjat snarka hahaha stackars Martin.... Jag drar tydligen riiiiiktigt TUNGA stockar. Det måste vara övervikten som spökar tänker jag??!! Alla tjockisar snarkar ju typ :P

- Jag har daglig smärta i svanken. Det liksom ilar ner i vänstra benet när jag går. Väldigt oskönt! Måste ju också bero på vikten? Herre Gud, va ju inte meningen att det skulle bli tjockistema på detta inlägg haha
Jag har börjat använda värmekudde och det hjälper en hel del. Dock ska jag undvika skjutande och lyftande rörelser. Va och storhandlade (själv) i fredags och det va verkligen en katastrof. Slutade med att jag stog vid frysdiskarna och nästintill grät av att jag hade så ont. Sen fick jag ligga ner resten av kvällen... Så i fortsättningen ska vi handla tillsammans istället :)

- På kvällen kan Martin känna sparkarna riktigt bra om jag ligger på sidan. Det är underbart att se hur han skiner upp och blir så där superlycklig! Då känns det som att det är min förstjänst hahaha

- Mina fingertoppar på högerhanden domnar bort lite till och från hahaha superskumt!

- Jag drömmer VÄLDIGT mycket, verkligt och sen kommer jag ihåg de väl när jag vaknat. Även här är det lite synd om Martin eftersom jag typ "går" i sömnen... Inatt började jag skrika "mår ni bra, vad hände" i typ panik samtidigt som jag började klämma på honom och Agnes. Jag drömde att väggen hade rasat ner över oss :O

- Vi har beställt vagnen nu efter ett SUPERgeneröst bidrag från mamma och Arnfinn <3
Men mer om den i eget inlägg, måste ju visa fina bilder också hihi

Imorgon flyger jag och Angelica till Rom och kommer hem på fredag igen :) Jag är lite nervös inför flygturen samt allt promenerande där nere. Men Angelica vet ju om mitt "tillstånd" så jag hoppas hon har tålamod ( jag går så vääääldans långsamt just nu haha).
Det känns även lite jobbigt att lämna Martin själv med Agnes. Hon har varit lite konstig denna veckan och kissat inne och hållt på :O Hon har ju sina perioder men den röran får vara Martins för ett par dgr :P
Jag ska ta mig ett snack med henne innan jag åker så hon är snäll mot husse :)

Av ninathequeenofeverything - 27 april 2014 17:33

I fredags köpte vi en ny tvättmaskin då den andra dött. Allt som kunde gå fel gjorde det hahaha Så typiskt oss!
Vatten sprutade ur slangen över hela badrummet... Så jag fick dra ut den genom fönstret. Vi misstänker stopp så Martin har röret nu :)
Sen blev den helt hysterisk och hoppade över hela golvet hahaha Tydligen ska man ta bort transportsäkringen enligt installationsguiden. Svårt att veta när man inte fått ngn sådan :O

På lördagen njöt jag och Agnes av det fin vädret innan jag åkte in till Stockholm för en härlig kväll med gamla högskolekompisarna :D
Det va sjukt kul att träffa alla igen..

Idag (söndag) drog jag å Angelica in till stan å mötte upp mamma för en fika <3 Det va såååå gött väder!!!!

Av ninathequeenofeverything - 20 april 2014 12:47

Haha alltså jag har nederdel... Jag lovar :P

Av ninathequeenofeverything - 19 april 2014 13:36

Tjolahopp lördag idag fastän det känns som söndag.
Hittills idag har vi solat och rensat i trädgården. Martin håller på och eldar och jag och Agnes har nu flytt inomhus :) Ikväll vankas det 50-års fest för Martins arbetskamrat Arja :D

I torsdags efter jobbet åkte vi till familjen Sjöblom för grillning, äggjakt och barngos. Guuuud Rasmus och Elsa är verkligen mina små hjärtebarn ??????

Av ninathequeenofeverything - 15 april 2014 07:17

Nu går tiden verkligen snabbt!
Från att bara ha känt honom när jag legat stilla ett tag tills att känna sparkar lite här och var (som i kassakön, när jag är ute och går osv...).
Å hur stor är han inte nu lixom??!! Känns verkligen som en bebis på riktigt när han nu går över kilot. Ett kilo kan man ju relatera till, det är ju ganska mycket haha Men om tre månader när han ska ut kommer han att iaf väga det tredubbla :O galet!!

Jag mår ganska bra men plågas stundtals av ont i svanken. Jag hade hoppats på att kunna gå långa promenader med så fort jag går lite längre får jag ont :S jaja när han är ute kan jag gå hur långt jag vill igen ;) Bara att moffa ner sig i soffan så länge och lyssna på kroppen....

Hormonerna har kommit igång på riktigt nu och jag gråter för ALLT! Å då menar jag gråter, som i fulgråter.... Har konstant ont i ögonen, måste köpa ögondroppar på Apoteket tror jag hahahaha

Här hemma börjar vi bli liiiite stressade av att vi inte har några grejjer ännu hahaha Eller vi har ju endel men det känns som att alla andra i samma vecka köpt ALLT!
Martin verkar fortfarande leva i sin egen lilla värld där frun bara blir tjockare och tjockare men där han inte fattar varför hahaha Det kan inte vara lätt...

Av ninathequeenofeverything - 13 april 2014 10:57

I fredags kom Angelica och sov över hos oss :) Vi åt middag, tittade på Let's Dance och mös!

På lördagen lämnade jag och Martin Norrtälje redan klockan 11 för att gå på musikalen Spök! Innan vankades det supersmarrig middag med en vitlöksnivå som hade fått min mor att få allergiska utslag bara av att titta på maten ;P

Alltså musikalen, fy tusan vad roligt det va!!!!! Kommer verkligen vilja gå igen, älskade det!!!! Man blev ju så himla glad och uppåt av alla låtarna .
Bästa va Lena PH :) Jag är ju ett fan av henne sen typ 4-ever så det kanske inte är så konstigt att jag tyckte hon va GRYM!!!!

Tack igen mamma och Arnfinn för biljetterna... <3

Ni kan läsa mer om föreställningen här: http://www.cirkus.se/index.php/events/view/spoek/



Jamen Agnes då kanske ni tänker hahaha jaaa på förmiddagen solade hon i Angelicas knä...



Sen åkte hon med in till city och dom gick på ett hundfik på Odenplan. Där vankades det enligt rykten hundbus, leverpastej och soffmys med Richard :)



Sen vart det framstupa sidoläge i Angelicas soffa tills vi kom och hämtade :P
Idag är hon HELT DÖD hahaha Underbart!!! Livet som city-gris är hårt :P




Idag händer inte mycket förutom att Martin jobbar och jag ska åka och handla samt slänga tomflaskor. Spännande liv hahaha

Vi gick för övrigt in i vecka 27 idag och Viggo är som en liten tornado i magen <3
Men mer om det i ett eget inlägg ;)

Puss **

Av ninathequeenofeverything - 11 april 2014 12:13

Vad roligt att det är så kort tid kvar :):):):)

Igår sov jag och gris över hos familjen Sjöblom :) Det var supermysigt som vanligt....
Egentligen skulle vi åkt till mamma men Arnfinn åkte hem en dag tidigare då han drabbats av influensa :O
Supersynd om honom!!!!

Detta leder oss till helgens göromål som egentligen skulle varit ngt så supertråkigt som att städa ur snickeboda och tomten. Men som istället blev någonting så super roligt som att gå på musikal med tillhörande middag :):) Biljetterna fick vi av mamma och Arnfinn pga av sjukdomen.... Känns på ett sätt dumt att bli glad men jag blev sjuuuuukt glaaaad!!!!!!!!
Ska bli SÅ roligt :):)

Agnes verkade lite trött idag på jobbet så på rasten köpte jag ett grisöra till henne :) Lyckan på den lixom hihihi Nu sussar hon sött under skrivbordet :)

Av ninathequeenofeverything - 8 april 2014 14:46

Eftersom förra veckan va helt kaotisk så orkade jag aldrig skriva något här om vecka 25 :S
Nu börjar jag som smått må bättre och bättre men jag känner mig fortfarande ledsen. Jag får helt enkelt acceptera att jag är känsligare just nu och att allt jag känner dröjer sig kvar i kroppen längre.

Det är väldigt många gamla kompisar som föder barn just nu :) På Facebook ploppar det upp färska bebisar varje vecka hahaha Så himla roligt och man vill ju bara att tiden ska gå supersnabbt tills det är dags för oss... Men som ni ser nedan, 102 dagar kvar är ju inte super super lång tid... Dessutom snart inne i trimester tre :) Sista halvlek lixom :)

Iaf så är vi i vecka 26 nu. Jag har inte fått några bristningar ännu. Smörjer som en tok med både salvor och oljor fastän jag vet att det är genetiskt och antagligen ganska kört för mig hahaha Men hoppet är väl det sista som överger en...
Måste dock tillägga att jag inte alls tycker det är fult alls när andra har det, så jag vet egentligen inte varför jag är så smörjtokig!

Jag har börjat få ont i svanken allt oftare. Om jag rör på mig mycket eller sitter stilla för länge. Det är en svår balansgång att veta hur mkt kroppen klarar....
Det är dessutom en enorm påfrestning för kroppen att vara gravid. Större än jag någonsin trott...

Ovido - Quiz & Flashcards