Alla inlägg under mars 2014

Av ninathequeenofeverything - 27 mars 2014 07:48

Guuuuud vad jag längtar efter vår bebis.... LÄNGTAR LÄNGTAR LÄÄÄÄÄNGTAR!!!!!!!!!!!

Av ninathequeenofeverything - 25 mars 2014 19:01

Idag va vi på besök hos barnmorskan. Hon tog blodprov på mig som visade att alla mina värden såsom blodsocker och järn va superbra. Hon tog blodtrycket som också va jättebra. Sen mätte hon magen och lyssnade på Viggos hjärta, det lät också superbra. Som jag förstod det så verkar han vara lite längre än snittet för den veckan vi är i, det ser jag som ett bra tecken på att han växer finfint...
Så med andra ord gick allting som smort :) :)

Jag är så otroligt tacksam att allting går som det ska... Å jag försöker verkligen att ta hand om mig själv. Jag vilar mkt, gör gravidyoga, äter mina vitaminer varje dag, försöker äta mycket frukt och grönt och undvika onyttigheter mer än "nödvändigt" hehe :P
Jag har varit riktigt noga med koffeinet ända sen jag fick veta att jag va gravid...
Jag hoppas att alla mina ansträngningar resulterar i en liten pojke som är både frisk och stark :) Å som han sparkar på i magen så går det ju åt rätt håll....

Annars så mår jag bara bra! Fick en liten kick av dagens besök och känner mig glad och lycklig :)
Känner även att hormonerna har förökats på sistone hahaha Är mycket blödigare än tidigare.... Ni skulle sett krisen jag hade hemma kvällen innan vi skulle till Centralbadet och jag testade min baddräkt hahahaha

Av ninathequeenofeverything - 23 mars 2014 20:58

I fredags va jag så trött att jag somnade redan efter två par i Let's Dance hahaha Stackars Martin som får dras med världens tråkigaste fredagsdejt :P

Lördag morgon åkte vi tidigt till Kristineberg där vi lämnade Agnes hos Lina & Gulliver -vi skulle nämligen på Centralbadet :)
Ett presentkort som vi fick av Lina när vi passat G en längre tid och jag å Martin va såååå taggade...
Men allvarligt! Vilken besvikelse hahaha visst va det skönt att sitta i den varma bassängen samt att simma runt lite men det va lixom allt som fanns att göra... Samma utbud som Rimbo badhus med andra ord.... Fast fem ggr så dyrt!
Man kunde ju köpt massage å grejjer men vi hade ingen lust med det!
Iaf så va det mysigt att få vara ensamma och bara ta det lugnt <3
Agnes hade det supergött hos Lina :) Dom hade solat och myst :)

Efter att ha hämtat en trött gris åkte vi till Blackeberg och Idas ettårs kalas :)
Det va helt galet mycket folk där och suuuper roligt :):)

Tyvärr avslutades kvällen på akuten då Maximilian ramlade med pannan rakt in i bordshörnet. Doktorn limmade och han fick piggelin....
Sjukt obehagligt kan jag säga :O

Titta vilken fin inbjudan Karin <3

Söndagen tillbringade vi i parken vid Karin. Vi gungade, åkte lastbil, kastade pinnar osv...
Trötta som få åkte jag och Agnes hem, åt kebab och nu ska vi sova... Fast klockan inte ens är nio hihi

Av ninathequeenofeverything - 18 mars 2014 07:17

Woop woop vecka 23, vart tar tiden vägen egentligen?? Igår slog det mig, vafan har vi gjort??!!! Sen grät jag en liten skvätt och sen va det inge mer med det hahaha

Efter helgens utflykt till leklandet har jag dragits med värk i svanken, är det detta som är foglossningen? Det är iallafall samma smärta som när jag suttit för länge i samma position (för länge kan vara allt från 5-30 minuter...). Jaja den som lever får se ;)
Har en tripp till Kalmar inplanerad i april som jag tror jag kommer få ställa in tyvärr. Har svårt att se att jag skulle klara sitta i en bil i 5 timmar :(

I magen lever Viggo rövare, särskilt när jag ska sova :S Är det kanske en liten kvällsmänniska ändå :O

För övrigt så har jag och Martin just nu väldigt roligt åt min håriga mage. Haha ja du läste rätt -HÅRIGA hahaha Se bilden nedan så förstår ni! Jag har läst om detta och tydligen så tappar (??!!) man detta ljusa "fjun" när bebisen är född. Det gör det ju fett ovärt att raka magen hahahah meeeen åh känns ju inte superhett direkt hahaha :P

På lördag ska jag, Martin och håriga magen till Centralbadet och spa'a :) Kommer bli så underbart skönt!!! :):)

Av ninathequeenofeverything - 17 mars 2014 08:03

Rekommenderar denna film till alla utom mamma som skulle bajsa på sig hahahaha

Utan att spoila då kan jag säga att jag kan inte sluta tänka på den.... Allt det som sker på ett "djupare" plan har etsat sig fast i min hjärna :O

Av ninathequeenofeverything - 13 mars 2014 07:09

Igår för första gången kände först Martin och sen jag sparkarna utanpå magen :) :) :)
Det va sjuuukt häftigt!!!!

Vi har för övrigt en rolig helg framför oss! På fredag ska vi ha grillpremiär hos Jessica + övernattning. På lördag snor vi med oss Rasmus till Lek & Bus i Nacka Strand :):) kuuuuul

Av ninathequeenofeverything - 12 mars 2014 07:58

Tjoho vecka 22 här... Det känns som att just nu händer inte så mycket nytt med kroppen förutom att magen växer :)
Jo förresten haha jag har fått mycket sämre andedräkt??!!!! Sjukt konstig grej hahaha

Annars finns det ett fenomen jag har börjat störa mig på... Endel kvinnor/män som varit gravida och har barn har en förmåga att säga "vänta du bara" när jag berättar något jag tycker är bra/spännande/roligt.
Exempel 1: ååå det är så roligt när jag känner hans sparkar. Svar: vänta du bara tills du är i slutet och är varm, stor och sparkarna gör ont! Då är det inte så roligt längre....
Exempel 2: jag är verkligen tacksam över att inte ha varken foglossning eller ont någonannanstans. Svar: vänta du bara, det kommer! Du kommer få super ont, alla mår bra i mitten som du är i nu!
Exempel 3: Jo jag sover bra, hela nätterna igenom faktiskt! Svar: VÄNTA DU BARA, snart är urinblåsan ihoppressad så du måste gå på toa hela nätterna och ja sen komme ju bebisen och då kan ni glömma allt vad sömn heter,..
Osv osv osv

Vad är detta för beteende??? Varför kan man inte få vara positivt inställd. Tro mig, jag är väl påläst och vet om typ ALLT som jag kan drabbad av. Men jag lever faktiskt på hoppet om att jag ska slippa ALLT. Sen om/när jag drabbas så ja, den dagen den sorgen...
Minns att blondinbella skrev ett inlägg om detta i sin blogg. Att fler människor stör sig på en positiv graviditet än en negativ. Som att det är okej att klaga men inte att ha en positiv inställning. Att folk inte tror på en när man mår bra, "jo men nån stans måste du ju ha ont", "jo men lite illa mår du väl" osv...

Näe just nu mår jag så jävla bra! Jag är glad och det tänker jag fortsätta vara, hur provocerande det än är ;)

Ovido - Quiz & Flashcards