Alla inlägg under mars 2014

Av ninathequeenofeverything - 11 mars 2014 07:32

Tänk bekväma, luftiga, lätta, snygga och att de ska passa med gärna ALLA mina kläder.... Då kanske ni förstår att jag haft problem med att hitta ett par nya vår/sommar skor....
Jag förstod ju ganska tidigt att det var ett måste att köpa just gympadojjor men vet ni HUR STORT sortimentet är just nu???? ENORMT!!! Så pass enormt att jag förra veckan gav upp och tänkte att jag skulle fortsätta leva i Converse resten av livet....

Sen blev det lördag och världens bästa Lisa klev in genom dörren hos Angelica! Och vad fan har hon inte på fötterna???!!!!! Mina drömskor!!!!!! En snabb kram och sen dök jag ner i skorna för att titta, klämma, väga dom i handen samt ta kort så att jag skulle kunna härmad och köpa likadana *heheheh* Nu är ordern lagd och jag läääääängtar tills de de landar i brevlådan :):):)

Nike Free 5.0 heter läckerbitarna :P

Av ninathequeenofeverything - 10 mars 2014 07:54

I helgen har jag verkligen varit aktiv :)
I fredags hämtade jag upp mamma i Mörby så sov hon över till lördagen. Vi åt thaimat, pratade massor och tittade på en härlig film :)
Det va suuuuuper mysigt och jag å Viggo fick en massa fina paket.
Ska visa bild i senare inlägg...
Agnes va såååå super duper totalt lycklig över att mamma va på besök hahaha Hon skulle gärna sitta PÅ mamma hela kvällen!

På lördagen fyllde Agnes 6 år. Hon fick leverpastej med köttbullar på till frukost och en freespee i paket :)
Det va underbart väder ute så fram tills jag skulle åka till Angelica va vi utomhus :)

Sen åkte jag som sagt till Angelica där vi skulle kolla på mellon... Vi vart en gäng tjejer och Angelica bjöd på god mat och massor med chips hahaha

Sanna vann tjohooooo Jag va duktig och röstade bara på henne EN gång hahaha

På söndag morgonen bjöd Angelica på amerikanska pannkakor som tyvärr va gjorda på riktig mjölk hahahah Jag hade sååååå ont i magen hela dagen!!!! Glömmer lixsom bort att jag är laktosintollerant hahahah skjut mig!!!

Efter drullen drog jag hem till Jessica och möööööös med hennes små guldklimpar!!!! Världens finaste barn!!!!!

Det är jag som sydd babynestet som jag skivit tidigare.... Elsa älskar det så jag ska sy ett eget så fort jag orkar och hoppas då på att vår bebbe kommer känna likadant :):)

Av ninathequeenofeverything - 5 mars 2014 17:08

Ååå jag förstår mig själv när jag längtade efter detta. Att varje dag få känna sparkarna av sin bebis!
Just nu är det underbart härligt att vara gravid. Känner mig så lycklig!!

Av ninathequeenofeverything - 2 mars 2014 11:21

Tjolahej Tjolahopp!


Igår hade exakt halva tiden av Viggobakningen gått.... Helt sjukt...
Tänkte att jag skulle köra en snabbcheck av "the pregnancy" so far. För även om graviditet inte är ngn sjukdom så är det väldigt många sjukdomsliknande symtom som man kan drabbas av...
Illamående
Javisst, särskilt drabbades jag av åksjuka vilket va hemskt eftersom jag pendlar ca 3 timmar varje dag totalt. Jag kunde inte göra någonting annat när jag åkte buss än att titta rakt fram hahaha Detta pågick i ca två månader. Jag testade allt från akupunkturarmband till mer moderna varianter som vibrerande armband. Ingenting hjälpte utan det försvann av sig själv sen :)

Kräkningar
Nepp, inte en endaste (tänker ordentligt kräk då hahahah).

Sura uppstötningar
Jajjemensan, det tillhör idag vardagslivet att lägga en litet kräk i munnen minst en gång om dagen... 

Kissenödig
Inte mer än vanligt. Däremot dricker jag enorma mängder med vatten. Fattar inte vart det tar vägen...??? Iof skvalpar bebisen just nu runt i ca 1 liter vatten. Denna liter byts ut varje dygn, undra hur detta går till??? Måste googla hahaha 

Huvudvärk
Drabbades av järnbrist vilket ledde till en konstant huvudvärk i lite mer än två veckor. Detta var by far det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Ni som lider av migrän, hur fan överlever ni????

Yrsel
Nepp!

Trötthet
ÅÅÅÅ jag är typ konstant trött. Vill bara vila och sova hela tiden hahahah Nämen allvarligt talat så försöker jag lyssna på min kropp. Om den vill sova så sover jag. Jag tror att denna inställning har lönat sig ganska bra för jag har ännu inte ont någonstans *peppar peppar*.


GravidGlow
In my ass. Är detta verkligen någonting som existerar??? Jag har fan aldrig sett värre ut! Hyn är helt jävla prickig och håret är livlöst och torrt. Tuttarna som ut som jävla bazokas och jag kan svära på att röven växt en storlek! 
Ja ja man kanske börjar se FANTASTISK ut när våren tittar in hahaha (skrattar ironiskt).



 

Ovido - Quiz & Flashcards