Alla inlägg under september 2014

Av ninathequeenofeverything - 19 september 2014 21:37

(Och Therese) angelicas tillfälliga sambo som va en himlars trevlig prick. Vi åt supergod tapas och mööööös!

Viggo skötte sig bra och växlade mellan att vilja sitta med, bli vaggad samt ligga i vagnen. På kvällen blev han sketasur haha MEN jag är van vid dessa små utbrott så det är bara att behålla lugnet, vagga å gosa samt ignorera att du missade bussen ;P

PS. När jag möter upp Angelica så har vi LIKADANA tröjor hahahaha vad är oddsen??!!

Av ninathequeenofeverything - 17 september 2014 23:19

För fem år sen va jag fett bakis efter den bästa gasquen ever!!!! Pga arbete på dgn och stress hade jag bara ätit godis och blev dyngrak :O
Ramlade i en fontän (utan vatten) å dansade på bordet *katastrof*

För fem månader sen va jag å Pärlan i Prag! Vilken underbar stad! Längtar såååå efter att åka tillbaka...
Jag va ju också gravid då å fy faaaaan va skönt det är att inte va preggo längre *hallelulea moment*

För fem veckor sen hade jag en sån färsk liten godbit hemma. Martin hade dessutom semester. Den jobbiga värmen gassade fortfarande och jag frustade som en nyförlöst ko (vilket jag ju typ va)

För fem dagar sen va det fredag! Fy tusan vad jag älskar fredagar... Minns det som att vi åt kebab också hahaha

För fem timmar sen åt jag middag med maken! Första gången på eviiiighet! Men vet ni vad... Lillmonstret sover längre perioder så vem vet -det kanske kan bli en vana :P

För fem minuter sen /f] borstade jag tänderna! Räknade till exakt åtta bortborstade tandtroll...

Om fem minuter sover jag (jaaa jag kan somna så snabbt)

Om fem timmar sitter jag nog uppe och matar bebis. Zombi-Nina!

Om fem dagar är det måndag. Agnes ska till ortopeden och det suuuuger! Som vanligt är nedsövningen ett orosmoment om dom känner att röntgen är nödvändigt... Jag kommer sitta hemma som på nålar *kräks av nervositet*

Om fem veckor förbereder vi oss för dopet som hålls samma vecka *iiiiihhhh* Ska bli super duper mega super roligt :):) är dock typ inte så många dom sagt ja ännu hahaha men vi hoppas på bra uppslutning!

Om fem månader exakt så fyller Elsa ett år!!!! Älskade lilla tjockisen :)

Om fem år... Jaaaa då har vi en fyraåring :O Hoppas vi vunnit på lotto *håller tummar och tår* Hoppas grisen fortfarande lever å att vi bort i vårt drömhus! Kanske ett syskon till Piggolito har ploppat ut (måste bara glömma hur jävla jobbigt det är att vara preggo först)

Go natt på er :-*

Av ninathequeenofeverything - 9 september 2014 09:32

Uppdatering i sjukstugan:
Fortfarande mkt hostiga. Tror vi fick med oss mer basilusker från Elsas dop :S
Som för övrig var super mysigt! Första gången jag är på en ceremoni hemma hos ngn och inte i kyrkan. Verkligen mysigt även om jag nog gillar kyrk-grejjen mer...

Hunden va hos veterinären igår och går nu på droger en vecka :O Antagligen "bara" en stukning men har det inte blivit bättre på två veckor så ska vi till en ortoped. Känner man Agnes så känns det ju lagom kul att hon har BUSFÖRBUD i en vecka :O

Så hemma just nu sover jag i sovrummet med host-Viggo & Martin sover på soffan med halta-Agnes! Åh du ljuva småbarnsliv ;P

Av ninathequeenofeverything - 8 september 2014 09:10

Det har varit väldigt dåligt med uppdateringen här men vi har bedrivit sjukstuga här hemma!
Att vara sjuk med bebis är en heeelt ny upplevelse som tyvärr inte är över ännu då han fortfarande hostar.
Hosta = tappa nappen hela tiden = kan ej sova förutom i min famn = jag blir handikappad och kan inte göra någonting... Får han inte sova ordentligt blir han super arg och skriker helt otröstligt = hostar ännu mer!
Håller tummarna för friskare tider ;)

Ovido - Quiz & Flashcards