Alla inlägg under oktober 2014

Av ninathequeenofeverything - 31 oktober 2014 07:17

Gooood morgon!
Här är det frost ute och -0,2 grader :O
Ska ta en låååång krispig promenad sen runt tio/elva.
Idag kommer mamma och Arnfinn på besök och övernattning! Mysigt :)
Vi ska mala kött och göra hamburgare :P hur mumsigt som helst!

Imorgon ska vi åka in till Norrtälje och handla födelsedagspresent till världens finaste Rasmus som fyller år nästa helg! Älskar den ungen!
Ska se om jag hittar en leksak till Viggo med sugpropp som man kan ha vid köksbordet. Vill även köpa ett par raggisar till honom.

Kom på en sak som jag inte hade tänkt på innan Viggo föddes. Jag blev lixom förvånad över att han inte var van vid beröring. Att vi pussade och klappade honom.... Helt logiskt egentligen eftersom han legat i en mage men ändå blev jag överraskad...
Men nu är han van kan jag säga hahaha *pussbomb*


Skrattade så åt Agnes igår :) Älskade tjockis som moooosat Viggos groda haha

Av ninathequeenofeverything - 30 oktober 2014 17:26

Fy faaaaan för sprutor! Han skrek av smärta när han fick dom (en i varje ben, inte samtidigt haha) men lugnade sig ganska snabbt efter lite tröstande. Somnade straxt därefter så jag tänkte att "detta va ju inte så farligt ändå". Han sov hela vägen hem.
Runt kl fem bröt helvete löst! Han hade SÅ ont och skrek hysteriskt rakt ut och gick absolut inte att trösta.
Mitt mammahjärta gick i tusen bitar :(
En alvedon i rumpan & 20 min senare så va han äntligen lugn!

Men natten blev orolig och jag har typ inte sovit någoting. Grymma ringar under ögonen som inte ens går att dölja med både foundation och täckstift :O
Passfoto blev därefter hahaha HEMSKT!!!!
Men idag mår hjärtat bättre och det är värt att se förjävlig ut för ;)

Av ninathequeenofeverything - 29 oktober 2014 08:22

Usch idag ska vi på tremånaders kontrollen på BVC! Å de inkluderar sprutor :(:(:( Har tvingat Martin att följa med! Har ångest redan :S

Nu på morgonen har vi hunnit leka med pingvinen! Himla fin fin grej ;P


Igår va jag ute och sprang för första ggn sen förlossningen... Eller man kanske ska säga att jag joggade och gick mitt snabbaste hahaha orkade knappt springa någonting! MEN idag har jag inte ont vilket innebär att jag kan fortsätta och bara jobba på....
Vill sååååå himla gärna inte vara en tjockis längre hahaha :S

Av ninathequeenofeverything - 28 oktober 2014 09:02

Igår (måndag) hade jag å Viggo dejt med några av mammorna från mammagruppen på öppna förskolan.
Målet va babyrytmiken :)

Man fick stå/sitta i en ring med bebisarna framför sig och sen gjordes olika aktiviteter till den musik som hon spelade och sjöng!
Viggo somnade hahaha Fast det va världens hola bolola :P Han är som sagt lite knäpp med det där hahaha

Vi hade iaf väldigt roligt och en bebis skrattade så mkt att jag höll på att dö hahahah Så jäkla underbart :):)

Tog inga bilder där men ett par stycken hemma sen på en glad kille!!!!
Som btw som hela natten för andra natten i rad :O

Av ninathequeenofeverything - 28 oktober 2014 08:45

Herre Gud vilken underbar dag :)
Jag mormor och Angelica åkte på lördagskvällen till lokalen för att ställa iordning allting samt pynta. Jag tycker det blev väldigt fint med vimplarna, lite lagom sådär... Det var verkligen skönt att kunna förbereda så mycket dagen innan...

På söndagen hade vi det lugnt och skönt hemma innan vi runt klockan elva åkte för att först lämna Agnes på dagis. Väl i lokalen så droppade det in folk lite då å då innan ceremonin började vid ett. Jag tyckte det va mysigt att hälsa på alla innan :)
Viggo va så söööööt i sin klänning. Tyvärr blev det utan mössa då mössan utlöste ett smärre utbrott :S

Ceremonin hade jag "designat" själv. Jag valde psalmerna "tryggare kan ingen vara" och "Gud som haver barnen kär". Förutom att de är fina va min tanke att få bra uppslutning på sången genom att ta psalmer som är kända och som förhoppningsvis många kan :) Därifrån jag stog så lät det himla fint :)

Viggo skötte sig jättebra och somnade på slutet haha Han har en förmåga att somna vid de konstigaste tillfällena :P

Sarah läste en dikt som jag valt. Hon är så himla duktig, blev alldeles varm i hjärtat <3
Här är dikten:
ETT GUDBARN
Av: Siv Andersson

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.

Enligt tradition ska en doptjänst innehålla minst två psalmer och sen utöver det kan mam freestyla lite :)
Så jag valde "sång till friheten" av Björn Afzelius och det va bara såååå fint. Den gjorde sig verkligen i en kyrka. Båda Viggos mormor å farmor grät några tårar *hihi*

Efter att ceremonin var över gick vi och åt i församlingshemmet! Vi hade Italiensk buffé och jag tyckte det smakade bra :) Har inte hört att ngn blivit magsjuk hehe

Till fikat hade mamma ordnar jättefina tårtor :) Gud så gott det var!!!!!!

Efter mat och fika va det paketöppning! Men det skriver jag om i ett eget inlägg då jag vill skriva vad vi fick av alla. Gör jag det här blir det väääärldens längsta hahaha

Niclas och Malin fotograferade under hela dagen så jag kommer med bildbomb lite senare!!!!

Allt som allt hoppas jag att våra vänner och vår familj fick en mysig dag :)
Vi tyckte det va såååå mysigt och är så glada för att så många ville vara med :) *kärlek*

Av ninathequeenofeverything - 23 oktober 2014 22:18

Har träffat el prästo inför el dopo på söndag! Allt kommer bli kanon!
Jag har vart psalmer som folk känner igen för att få bra uppslutning på sången hehe :P
Dikt ska läsas och förhoppningsvis ska en fin låt sjungas (beror på om hon kunde spela den...)

Planerande och genomförandet av dopmottagningen skulle ALDRIG gått utan mina fantastiska familjemedlemmar som jag mer eller mindre tvingat hjälpa till hehe
Mamma är tårtansvarig och förutom de som är beställda bakar hon i skrivande stund som en toka! Mamma och Arnfinn ska dessutom köra all mat. Niclas och Malin ska köra tårtor. Mormor och Angelica ska hjälpa till att duka och göra ordning i lokalen. Basse och Sarah ska vara gudföräldrar. Malin hjälpte mig att göra inbjudningskortet. Mamma köpte snören, tvättade och strök dopklänningen. Jaaaa listan bara fortsätter! Älskade ni TACK!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards