Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Vecka 22 och vänta du bara....

Av ninathequeenofeverything - 12 mars 2014 07:58

Tjoho vecka 22 här... Det känns som att just nu händer inte så mycket nytt med kroppen förutom att magen växer :)
Jo förresten haha jag har fått mycket sämre andedräkt??!!!! Sjukt konstig grej hahaha

Annars finns det ett fenomen jag har börjat störa mig på... Endel kvinnor/män som varit gravida och har barn har en förmåga att säga "vänta du bara" när jag berättar något jag tycker är bra/spännande/roligt.
Exempel 1: ååå det är så roligt när jag känner hans sparkar. Svar: vänta du bara tills du är i slutet och är varm, stor och sparkarna gör ont! Då är det inte så roligt längre....
Exempel 2: jag är verkligen tacksam över att inte ha varken foglossning eller ont någonannanstans. Svar: vänta du bara, det kommer! Du kommer få super ont, alla mår bra i mitten som du är i nu!
Exempel 3: Jo jag sover bra, hela nätterna igenom faktiskt! Svar: VÄNTA DU BARA, snart är urinblåsan ihoppressad så du måste gå på toa hela nätterna och ja sen komme ju bebisen och då kan ni glömma allt vad sömn heter,..
Osv osv osv

Vad är detta för beteende??? Varför kan man inte få vara positivt inställd. Tro mig, jag är väl påläst och vet om typ ALLT som jag kan drabbad av. Men jag lever faktiskt på hoppet om att jag ska slippa ALLT. Sen om/när jag drabbas så ja, den dagen den sorgen...
Minns att blondinbella skrev ett inlägg om detta i sin blogg. Att fler människor stör sig på en positiv graviditet än en negativ. Som att det är okej att klaga men inte att ha en positiv inställning. Att folk inte tror på en när man mår bra, "jo men nån stans måste du ju ha ont", "jo men lite illa mår du väl" osv...

Näe just nu mår jag så jävla bra! Jag är glad och det tänker jag fortsätta vara, hur provocerande det än är ;)

 
 
Ingen bild

Mamma Mia

12 mars 2014 15:49

Folk stör sig alltid på när någon mår bra och är lycklig, söt och framgångsrik. Och eftersom du är allt det där så är du en pest i en dels ögon. ;-) Och ...VÄNTA DU BARA om barnet inte sover etc... så kommer mormor och morfar och fixar allt så ni kan vila ut!!! <3 ;-)

ninathequeenofeverything

13 mars 2014 07:07

Du är så söt mamma :-*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninathequeenofeverything - 20 augusti 2017 12:41

Martin jobbar till fyra så i vanlig ordning har jag och pojkarna varit på promenad. Lekparken idag blev den med båten, skepp ohoj! Lillebror ville gå mkt! Duktigt kille :) ...

Av ninathequeenofeverything - 26 juni 2016 12:24

Vi tog vårt pick och pack och drog till poolen på landet för att möta upp med Johan och Annika! Jag va lite skeptisk till om Viggo skulle gilla det för badhuset har varit lite sådär! Men han älskade det, särskilt barnpoolen. Tror att han dissar bad...

Av ninathequeenofeverything - 25 juni 2016 20:17

Sillunch på landet! Ängen med dans och jordgubbstårta. Grillning hemma! En härlig dag ?? ...

Av ninathequeenofeverything - 4 juni 2016 06:08

nämen vad brukar ni göra på kvällen? Titta på tv, läsa bok, kanske måla lite? Vi sitter i bilen Hahaha Min son är tokig haha ...

Ovido - Quiz & Flashcards