Alla inlägg under februari 2014

Av ninathequeenofeverything - 13 februari 2014 06:59

För oss spelar det ingen roll om det är en flicka eller en pojke <3
Dessutom har vi namn vi ÄLSKAR till båda könen, Viggo och Emma!

Igår fick vi ett paket på posten... Det va böcker till bebisen från Martins föräldrar. Kolla titlarna hahaha Är dom inte helt underbara!!!!
Så roligt med paket, vi är inga sånna där tråkiga typer som bah: "inga presenter förrens bebisen är född"....

Självklart skrev jag i böckerna med år och vem de va ifrån. Så som mamma alltid gjort med våra barnböcker :D

Av ninathequeenofeverything - 12 februari 2014 07:31

Struntade dock i timjan.... :P

Recept från:
http://jennysmatblogg.damernasvarld.se

Av ninathequeenofeverything - 12 februari 2014 07:24

Hmmm jaaa huvudvärken som jag va så lyrisk över kommer tillbaka till och från haha
Jag har dock slutat äta dubbeldos och kör nu enkel dos järntabletter + gravidtillskott från Apoteket. Jag märker att det blir bättre när jag äter regelbundet så jag försöker hålla mig till samma mattider varje dag.

Från i ungefär förra veckan ska man kunna känna bebisen sparka för första gången. Vi har inte känt ett skit :( varje kväll framför tv:n ligger Martin med sin hand på min mage å så hejjar vi på bebisen hahaha Vi vet att det är väldigt individuellt för när man börjar känna sparkarna. Det kan dröja flera veckor till.... Nojjig som jag är blir jag såklart orolig hahahah MEN jag stoppar mig själv :) bebisen kanske bara har sin favvo-softar-plats längst in i magen :P

I klädväg så har jag retat mig galen på mina gravidbyxor. Mudden är för stor så de åker ner HELA TIDEN. Igår tog jag till saxen.... Jag klippte upp på sidan så jag kan knyta en knut så det blir tightare. Inte helt bra men bättre :P

Ovanifrån ser min mage så mkt större ut än från sidan haha Undra i vilken vecka man slutar se tårna hahaha

Av ninathequeenofeverything - 10 februari 2014 07:24

Min helg började med middag ute med jobbarpolarna på BouleBar... Tyvärr va jag mongo och gick först upp vid fel uppgång och sen gick jag åt fel håll... Sååå blev 20min sen :O
= hamnade på kanten i bordsplaceringen = hörde typ inte va ngn sa = huvudvärk hela lördagen & halva söndagen hahahaha det är så ljuvligt att vara hörselskadad!!!!
Meeen det va god mat, en sorts buffé på bricka hahaha Och det va roligt att spela boule! Ska nog köpa hem ett i plast till i sommar :):)

På lördagen vart det lite ändrade planer då familjen Stenlund mf va förkylda. Så istället för att dra dit så drog vi till IKEA :D
Där tittade vi mest på vad bebisen behöver. Vi har varit lite i valet och kvalet över hur vi ska göra i badrummet.... Just nu är planen: Ny tvättmaskin med ett djupare skåp ovanför... Vi va inne på om vi skulle sätta in en bänkskiva men vår lilla tvättmaskin känner vi är på uppgivningsfasen så om vi köper en ny kan vi ha skötbordet där på... Saknar vi ändå bänkskiva sätter vi in det då :)
Hittade även en supersmart smal tvättkorg med hjul som vi kan ställa till höger om tvättmaskinen.... Till bebisens tvätt då :):)

Sen drog vi hem, kollade mellon + en film och sov gott på det hihi

På söndagen hade vi värsta slappar dagen.... Först vid tre tog vi våra feta rövar och åkte först till tippen å sen å veckohandlade....
Väl hemma sen igen körde vi godisfrossa och Mad Men! Vi är på säsong 6 och efter den e sluta ska vi börja med Sons of Anarcy säsong 1 :D

Av ninathequeenofeverything - 6 februari 2014 07:17

2 chorizo
1/2 gullök
5 köttbullar
1 bit kött
3-4 potatisar beroende på storlek

Skär allt i den storlek du föredrar
Koka potatisen
Stek var grej för sig i smör, salt och peppra (även potatisen när den är färdig kokt)
När allt är stekt blandar du ihop det och ääääter *mums*

Av ninathequeenofeverything - 5 februari 2014 07:26

Jag hade dock i en hel förpackning bladspenat (färsk) och en hel förpackning coctailtomater.
Till nästa gång kommer jag att smaksätta med citron alternativt byta ut mozzarellan mot fetaost. Tycker nämligen att det blev lite "smaklöst".

Recept från: http://jennysmatblogg.damernasvarld.se

Av ninathequeenofeverything - 5 februari 2014 07:21

Åååå äntligen har huvudvärken börjat släppa på riktigt :):) Jag känner mig så sjukt lycklig hahaha
Kommer dock köra på dubbeldos järn en vecka till just in case...

Annars mår jag faktiskt toppen! Illamåendet har släppt och jag känner mig knappt gravid :S

Vi börjar närma oss det andra ultraljudet (den 20e) och vi är såååå förväntansfulla. Förra gången var jag så nervös innan att jag kunde ha kräkts. Jag hade läst en massa om döda bebisar i magen och va så jävla rädd att vårt lilla skrutt inte levde. Sen va det ju KUB-testet också som jag va väldigt nervös för vad det skulle visa....
Inför detta besök har jag helt och hållet avstått från att kolla upp vad det är dom ska kolla upp hahaha Jag vill helt enkelt inte veta vad som kan vara fel.... Det gör ju ingen som helst nytta att jag oroar mig, det finns ju ingenting jag kan göra ändå!
Det ska bara bli så sjuuuuukt kul att se könet också hihi vi tror kille och alla andra tror tjej :P

Av ninathequeenofeverything - 3 februari 2014 17:01

Förutom ingredienserna i receptet hade jag i en jäääävla massa cayennepeppar och en palsternacka. Totalt hade jag i 1,2liter vatten...

Recept från:
http://jennysmatblogg.damernasvarld.se

Ovido - Quiz & Flashcards