Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Rutinultraljudet

Av ninathequeenofeverything - 21 februari 2014 14:23

Så vad det ÄNTLIGEN DAGS! Jag hade sovit dåligt och hela dagen var som ett nervöst töcken. Jag hade ont i magen och mådde illa på jobbet. Martin kom halv två för att hämta mig och så fort jag såg honom blev jag lugn. Han har den inverkan på mig, han lugnar hela mig genom att bara finnas brevid mig.

Väl där fick vi vänta ett tag på att få komma in. Väl inne i undersökningsrummet blev jag skickat på toa för att kissa hahahaha Jag förstörde tydligen sikten hahaha.

Sen gick hon igenom alla hans kroppsdelar samt orkan. Hon gick också in i hans hjärta och visade de olika kammarna (stavning?). Vi kunde se hur dom skog och det var sjuuukt häftigt!Hon kollade efter brock på navelsträngen och ett annat organ som jag glömt nu hahaha
Hon gick in i hans hjärna och vi fick se de olika delarna.
Sen mätte hon magen, huvudet, benen, ryggraden osv... ALLT såg jättebra ut på vår underbart fina Viggo.

Vi frågade lite försiktigt om man kunde se könet och då letade hon fram en liten snopp hihi Jag och Martin vände oss direkt mot varandra och utbrast: "vi visste det" hahaha
Jag är så fantastiskt tacksam och glad över att han växer som han ska och att allt är på plats :)
Jag vill inget hellre än att bli mamma till en underbart runt och fin liten Viggo...

På bilden nedan ligger han och vinkar. Så fort hon beskrev ngt han gjorde så sa jag automatiskt: åååå vad han är duktig, åååå vad han är fin hahahah Ja Jag är väldigt kär i min bebis :)

Här lixom sträcker han på sig.... Sååååå duktig på det också hihi

Nedan är bilden jag valde att lägga ut på Facebook hahaha
Kände att jag ville göra ngt roligare än bah: här är ultraljudsbilden hahaha
Och visst ser hon exalterad ut över sin lillebror hahahahaha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninathequeenofeverything - 20 augusti 2017 12:41

Martin jobbar till fyra så i vanlig ordning har jag och pojkarna varit på promenad. Lekparken idag blev den med båten, skepp ohoj! Lillebror ville gå mkt! Duktigt kille :) ...

Av ninathequeenofeverything - 26 juni 2016 12:24

Vi tog vårt pick och pack och drog till poolen på landet för att möta upp med Johan och Annika! Jag va lite skeptisk till om Viggo skulle gilla det för badhuset har varit lite sådär! Men han älskade det, särskilt barnpoolen. Tror att han dissar bad...

Av ninathequeenofeverything - 25 juni 2016 20:17

Sillunch på landet! Ängen med dans och jordgubbstårta. Grillning hemma! En härlig dag ?? ...

Av ninathequeenofeverything - 4 juni 2016 06:08

nämen vad brukar ni göra på kvällen? Titta på tv, läsa bok, kanske måla lite? Vi sitter i bilen Hahaha Min son är tokig haha ...

Ovido - Quiz & Flashcards