Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Badhus debut!

Av ninathequeenofeverything - 13 november 2014 21:32

Fick ett ryck och bestämde mig för att åka till Norrtäljes nya badhus igår (onsdag). Tänker att min fettoångest inte ska stoppa mig. Tränar ju nu minst två dgr i veckan och jag kan ju inte direkt sitta inlåst fram tills alla kilon är tappade!!!!

Nåja, vi va på strååååålande humör både jag å Viggo :)
Hade med mig babyskyddet som jag la plastad frotté på och sen en handduk. Perfekt att ha honom i när jag duschade samt att bära honom i inne i badhuset.
Tänker att det är lätt att halka och där ligger han ju bra om jag skulle göra det...

Vi började med att sätta oss i trappan ner till bassängen så han fick titta på alla människor.
Sen gick vi i och jag höll honom nära så han skulle känna sig trygg. Så gick vi runt i bassängen ett tag.
När jag märkte att han slappnade av la jag honom ner med ena handen under nacken och huvudet å den andra under rumpan. Det gillade han!
Han skrattade tom hahaha
Inget plaskande dock men det lär ju komma efter ett par ggr tänker jag...

När vi badat i bassängen en kvart gick vi till barnpoolen där det va typ en halv meter djupt. Där satte jag mig ner så fick han sitta i mitt knä. Det tyckte han också va roligt :)

Sammanlagt badade vi i ca 30 minuter... Efter duschningen va han suuuuper trött å jag va tvungen att sätta på Babblarna för att ens ha en möjlighet att klä på honom hahaha
Sen somnade han i babyskyddet innan vi ens kommit ut till bilen -det har aldrig hänt förut ;P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninathequeenofeverything - 20 augusti 2017 12:41

Martin jobbar till fyra så i vanlig ordning har jag och pojkarna varit på promenad. Lekparken idag blev den med båten, skepp ohoj! Lillebror ville gå mkt! Duktigt kille :) ...

Av ninathequeenofeverything - 26 juni 2016 12:24

Vi tog vårt pick och pack och drog till poolen på landet för att möta upp med Johan och Annika! Jag va lite skeptisk till om Viggo skulle gilla det för badhuset har varit lite sådär! Men han älskade det, särskilt barnpoolen. Tror att han dissar bad...

Av ninathequeenofeverything - 25 juni 2016 20:17

Sillunch på landet! Ängen med dans och jordgubbstårta. Grillning hemma! En härlig dag ?? ...

Av ninathequeenofeverything - 4 juni 2016 06:08

nämen vad brukar ni göra på kvällen? Titta på tv, läsa bok, kanske måla lite? Vi sitter i bilen Hahaha Min son är tokig haha ...

Ovido - Quiz & Flashcards