Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Att komma in i rutin

Av ninathequeenofeverything - 19 augusti 2014 08:32

Sakta men säkert börjar våra dagar att få en form av rutin. Första tiden hemma känns bara som ett ganska rörigt töcken. Särskilt med tanke på alla besök så va det väldigt svårt för oss att få rutin på vardagen.

MEN NU börjar det som sagt arta sig lite... På vardagarna när Viggo väljer att det är morgon så tar Martin honom ca en kvart. På den tiden hinner jag sterilisera alla hans flaskor + städa ordning och bädda sängen (skönt att slippa tänka/störa sig på det sen).

Efter matning nr 2 (runt 10) tvättas bebis av och vi byter om från pyjamas! Är bebis snäll kanske även jag får på mig ngt annat hahaha
Sen brukar han vara vaken ett tag och föredra att sitta i bärselen.

Efter matning nr 3 vill han sova... Runt här måste vi också åka och hämta Agnes! Det har varit katastrofsvårt att åka iväg utan en miljon tröstpauser. Så jag ändrade igår strategi. Istället för att ha bilbarnstolen i bilen och knöla in honom så tog jag in den :)
Satte honom där när han sov och vaggade den lite när han vaknade till. Sen avvaktade jag i typ 5 min och sen stuvade jag in den i bilen = SUCCEEEEE jag kom fram OCH tillbaka till dagis utan att han vaknade och jag vart tvungen att stå på en busshållplats i buschen och trösta *jublar*

Aja sidospår! Efter hämtning går vi promenad. Efter promenad tittar vi på Greys Anatomy :)

När Martin kommer hem vill Viggo va hos honom och han har varit väldigt pigg på kvällen på senaste. Vi har därför tränat i babygymmet :) varvat magliggande med leksaksbus!

Nattningen får Martin ta! Jag är för trött hahahaha Viggo vill gärna bäras och godas med innan det är sovdags och det kan ta allt ifrån tio minuter till en timme... Som sagt -Martins jobb haha ;D
Nätterna däremot tar jag! Han är som en dröm oftast! Han äter och sen somnar han på en gång :O

Tycker ni kanske ngt saknas??!! Jaaa jag har inte fått in ngn rutin alls för matlagning hahaha Äter dietpulver och frukt bara för att få i mig :S

Idag kommer mamma och Arnfinn :) Ska bli skönt med lite avlastning hahaha har träningsvärk i benen efter allt skumpande i bärselen. Är sjuuuuukt otränad :O


Ser skönt ut med örat va haha ;P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninathequeenofeverything - 20 augusti 2017 12:41

Martin jobbar till fyra så i vanlig ordning har jag och pojkarna varit på promenad. Lekparken idag blev den med båten, skepp ohoj! Lillebror ville gå mkt! Duktigt kille :) ...

Av ninathequeenofeverything - 26 juni 2016 12:24

Vi tog vårt pick och pack och drog till poolen på landet för att möta upp med Johan och Annika! Jag va lite skeptisk till om Viggo skulle gilla det för badhuset har varit lite sådär! Men han älskade det, särskilt barnpoolen. Tror att han dissar bad...

Av ninathequeenofeverything - 25 juni 2016 20:17

Sillunch på landet! Ängen med dans och jordgubbstårta. Grillning hemma! En härlig dag ?? ...

Av ninathequeenofeverything - 4 juni 2016 06:08

nämen vad brukar ni göra på kvällen? Titta på tv, läsa bok, kanske måla lite? Vi sitter i bilen Hahaha Min son är tokig haha ...

Ovido - Quiz & Flashcards