Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Vecka 38

Av ninathequeenofeverything - 1 juli 2014 22:45

Det va länge sen jag skrev men tiden har bara dragit iväg... Läget här är alltså stabilt men åååååh vad jag är trött på att vara preggo!
Jag kan inte:
-Böja mig framåt
-Städa hemma
-Sätta på mig byxorna själv
-Måla tånaglarna
-Ligga på rygg
-Bära särskilt mkt alls
-Sitta/Ligga i samma ställning för länge
-Diska utan att magen hänger över och blir blöt
-Äta utan att magen blir smutsig


Alla mina kroppsdelar är svullna och det gör ONT! Huden lixom spänner och bultar.

Jag måste kissa minst två ggr per natt. Låter kanske inte mkt men det är jävligt tungt att ta sig upp ur sängen så det är pest!

Jag får sammandragningar varje dag, jag har då och då kraftig mensvärk och hela muttan känns som ett enda stort värkande blåmärke (ursäkta infon hahaha)

MEN ändå är det såååå värt det! Svårt att förklara men mitt i all kroppslig misär är man så lycklig och tacksam över vad ens kropp klarar av. Den sköter ju sig själv! Skapar ett litet liv och sen när förlossningen drar igång sköter den också sig själv (typ). Hur coolt är inte det??!!
Jag behöver "bara" andas rätt, ta värkarna och krysta när jag ska...

Ska bli häftigt!
Nu ska jag bara jobba veckan ut å sen är det projekt "få ut bebis" hahaha
För även om jag är övertygad att jag kommer gå över tiden så tänker jag pröva varenda husmorstips som finns :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninathequeenofeverything - 20 augusti 2017 12:41

Martin jobbar till fyra så i vanlig ordning har jag och pojkarna varit på promenad. Lekparken idag blev den med båten, skepp ohoj! Lillebror ville gå mkt! Duktigt kille :) ...

Av ninathequeenofeverything - 26 juni 2016 12:24

Vi tog vårt pick och pack och drog till poolen på landet för att möta upp med Johan och Annika! Jag va lite skeptisk till om Viggo skulle gilla det för badhuset har varit lite sådär! Men han älskade det, särskilt barnpoolen. Tror att han dissar bad...

Av ninathequeenofeverything - 25 juni 2016 20:17

Sillunch på landet! Ängen med dans och jordgubbstårta. Grillning hemma! En härlig dag ?? ...

Av ninathequeenofeverything - 4 juni 2016 06:08

nämen vad brukar ni göra på kvällen? Titta på tv, läsa bok, kanske måla lite? Vi sitter i bilen Hahaha Min son är tokig haha ...

Ovido - Quiz & Flashcards